Nem vagytok elkényeztetve mostanában új posztokkal, mivel a blog szerkesztősége élete posztját fogalmazza már vagy egy éve, szóval ez is csak egy beetető poszt lesz, viszont annál érdekesebbnek ígérkezik.
Geszti Péter munkásságát nem nagyon kell bemutatnunk. Volt néhány együttese és mentoráltja (a Magyarország szövegét is ő írta, amit Oláh Ibolya énekelt el és mi is írtunk már róla), ezúttal a Jazz+Az lesz nekünk az érdekes. Talán az sem meglepő, hogy majdnem annyira sűrűn merít más szerzők munkáiból, mint H.P. Baxxter, de igyekszik többnyire háttérben lappangó forrásokat választani, így nem szokott feltűnni a turpisság. Az viszont elvitathatatlan, hogy zseniális dalszövegíró, ebben egyet is értettem a társszerzőmmel, Flankerrel, de ettől még a címben szereplő zenéjétől véletlenszerű helyeken támadnak idegrángásaim, nálam a szójáték- és rímcunami sem menti meg attól, hogy az emlékét is ki akarjam törölni egyszer s mindenkorra.
Idézzük tehát fel a Mit tehet a sejt? című zenéjét (már a cím leírása közben is vagy háromszor ütöttem mellé):
Ha a fenti zenébe belehallgat az ember, egészen ijesztő lesz a hasonlóság az eredetivel. Szinte ugyanaz a hangszerelés, eléggé hasonló téma, de a ritmus is ugyanaz, persze Geszti szövege sokkal játékosabb. Az eredeti előadó Weldon Irvine, művésznevén Master Wel, aki bár nem volt igazán ismert errefelé, de eléggé sokmindennel foglalkozott: költészettel, zeneszerzéssel, de játszott zongorán és orgonán is. Sokféle stílusban próbálta ki magát, közéjük tartozik a jazz, hip-hop, rhythm & blues és a gospel is. Nagyjából ötszáz zenét írt, és ha azt mondom, hogy zenélt együtt Nina Simone-val, valamint a mentora volt Q-Tipnek és Mos Defnek, akkor már talán kevésbé tűnik ismeretlennek. Sajnos 2002 óta már nem közöttünk kutatja a tehetségeket.
Master Wel - When I Was a Sperm:
Fotó: zaol.hu