Will Smith is azon rapperek közé tartozik, akik tudták, hogy hova kell nyúlni ahhoz, hogy a sláger nagyot üssön. Mivel nemsoká érkezik a mozikba a Men in Black 3 (előzetes itt), az első rész betétdalát vettem elő. Will Smith ugyan jobb színész, mint zenész, de a zenéit a hangulatuk miatt akkor is szívesen hallgatom, ha amúgy egyébként nem vagyok túl nagy raprajongó. (Jó, a Wild Wild West mellényúlás volt. A film is, a zene is. Belefér.)
Men in Black, 1997:
Patrice Rushen – számomra korábban teljességgel ismeretlen – R&B- és jazzénekesnő már 1982-ben megírta a dalt Willéknek, nekik pusztán a dobot és az éneket kellett feldögösíteniük a 90-es évek végi szintre, valamint belecsempészni a dögös sötét zsaruk-stílust plusz a rapet. Kész is a szupersláger, amire a generációnk mindig emlékezni fog, ebben persze nagy szerepe van a bármikor újranézős filmnek is. Szóval jöjjön Patrice Rushen és a Forget Me Nots.
Vajon Will Smith lelt rá egyedül Patrice dalára? Ó dehogy, Will nem is az első, és nem is az utolsó volt. Hallgassuk csak meg a háttérvokált 3:30-tól George Michael Fastlove című zenéjében 1996-ból!
Az alapot még rengetegen kölcsönvették, őket most nem sorolom fel, George „lopása” viszont ebből a szempontból egészen egyedi.