Sokat filóztam, hogy melyik dalt válasszam első nevem alatt kijövő posztnak. Azt, ahol a dal jó, a feldolgozásai pedig hitványak vagy pedig a kevésbé jó dalt, ütős feldolgozásokkal? Az utóbbi nyert, bár ebben közrejátszott az is, hogy így újra linkelhetek The Baseballst, akiknek köztudottan a groupie-juk vagyok. Lássuk hát, Ayo Technology.
50 Centről (igazából Curtis James Jackson) így elsőre annyi jut csak eszembe, hogy ő nem a P. Diddy, hanem a másik, szóval most utána kell keresnem. Szokásos gengszter rapper sztori, az anyja fiatalon szülte, apa nuku, anyját megmérgezték, a nagymama helyett az utca nevelte, drogdílerkedett, szóval van mire fogni a rosszfiúságot. Aztán 2000-ben kitalálta, hogy zenei karrierbe kezd, na akkor még rá is lőttek, ami egyből menővé tette, lehetett róla ütős bevezetőket írni a cikkekbe. 2000-ben pörgött fel körülötte minden úgy igazán, mert akkor jutott el egy mixtape Eminemhez, aki 2002-ben leigazolta a kiadójához, 2003-ban pedig kiadta a Get Rich or Die Tryin' nevű albumát, amely behozta a köztudatba. Szóval befutott, később saját kiadót alapított, még filmben is szerepelt (nem, nem fogom azt írni, hogy színészi karriert is épített), és jöttek sorba a közreműködések más rapperekkel, akikről én még sosem hallottam.
Eljött 2007 és 50 Cent összeállt Justin Timberlake-kel és Timbalanddal, hogy összerakják az Ayo Technology című dalt, aminek az eredeti címe egyébként először Ayo Pornography, aztán pedig She Wants It volt.
Az első feldolgozást a belga Jonathan Vandenbroeck, azaz Milow készítette 2008-ban. A srácnak nagyon kellemes hangja van, a dal feléig egy darab gitárral kíséri magát, amíg egy aranyszínűre festett nő táncol. Aztán belép a többi hangszer és megjelenik a többi táncosnő és ezzel elszabadul a pokol, valaki mézet (?) köpköd Milow fejére, amire zombi-szerűen vetik rá magukat a nők... Nem értem a koncepciót, talán valaki megfejti nekem.
Erős a gyanúm, hogy Pavel Callta verziója Milow száma alapján jött létre, nézzük meg ezt is, mert olyan édes bölcsész feje van ennek a Pavelnek, meg hát gitárt fog a kezébe, attól én meg egy perc alatt elolvadok.
2009-ben Skyla feltechnósította a dalt, ami így óriási siker lett az európai diszkókban és klubokban (a Wikipedia szerint, én most hallottam először). Csak a klip... Erős a gyanúm, hogy 50 Cent nem a közösségi oldalakra célzott, amikor azt mondta, hogy már unja a technikát használni...
Valahogy Milow és Skyla keverékének tűnik nekem az ex-Eurovíziós Dalfesztiválos Katerine Avgoustakis görög-flamand énekesnő változata 2009-ből. Természetesen ő is kihasználja, hogy lehet szexinek lenni a klipben, minden lassított felvételben, fekete-fehérben, ami mindenkinek jól áll. (De továbbra sem értem, hogy jut eszébe ezt egy nőnek feldolgozni, mármint a szöveg miatt, na mindegy.)
És a végére a hab a tortán! Nem is, az Pavel volt, akkor a tortán lévő hab tetején lévő cseresznye: The Baseballs! Sajnos klip nincs, csak fotók meg szöveg, de sebaj. Az ő feldolgozásukról nekem a szintén német The BossHoss nevű együttes jut eszembe, ez a szám inkább lett country, mint rockabilly stílusú, de természetesen így is imádom.