Előfordult már a blog történetében, hogy olyan feldolgozásra bukkantam, amely tulajdonképpen megszelídítette az eredetit. Ezúttal is ilyen helyzet állt elő, a találatért az aranylab6 nicknevű olvasómnak jár a köszönet.
José González dalát sokan fogják ismerni, akik legalább hébe-hóba néznek tévét és így szükségszerűen reklámokat is, ugyanis a szóban forgó zene néhány éve a Sony BRAVIA tévék reklámja alatt szólt. Egész jól sikerült a reklám is, a sok színes labda emlékezetessé és rendkívül sikeressé tette. A labdák bizony nem animációs trükkök voltak, hanem tényleg végigpattogtak San Francisco utcáin. Mintegy 250000 darab. (Akit bővebben is érdekel a hogyankészült, itt megnézheti azt is.) A reklámnak készült néhány paródiája is, például ablakot betörő zöldségekkel vagy alacsonyabb költségvetésű, így némileg csökkentett számú labdával. Esetleg pattogó katonákkal a Battlefield 2 játékból.
Nem szoktam reklámokkal foglalkozni, de úgy érzem ebben az esetben tehetek kivételt. A videót érdemes felnyomni HD-be, esetleg kirakni a Bravia tévére. Adták a reklámot IMAX termekben is, na ott aztán tényleg kellően látványos lehetett.
Térjünk rá a zenére. 2006-ban jelent meg kislemezen, de már 2005-ben szerepelt a Sony reklámjában. 2011-ben az elmúlt 15 év legjobb zenéi között a kilencvenötödik helyre rangsorolták.
Ez eredeti változat teljesen más hangulatú, teljesen más a hangszerelése és az előadásmódja is. Aranylab6 „kicsit pszichedelikus post-new-wave nótának” titulálta és nem tudok vele nem egyetérteni, tényleg ilyen. A svéd csapat neve The Knife, 1999 óta léteznek és egészen addig nem lettek ismertek, amíg a feldolgozás meg nem hozta számukra is az ismertséget. (Nem kellett azért túl sokáig várniuk, ugyanis a zene 2003-as.) Bár eléggé reklám- és médiaellenesek, anyagi megfontolások miatt beleegyeztek, hogy a zenéjüket felhasználják a reklámban. Biztos vagyok benne, hogy nem részesedtek rosszul a jogdíjakból.
Habár a dal nem túl régi, egyéb feldolgozásokról is tudok (tudnék) hírt adni. Ezúttal csupán egyet emeltem ki: íme egy belga lánykórus, a Scala & Kolacny Brother 2006-os előadása, egész jól sikerült, stílusában José változatára hasonlít. A kórusnak már több, mint kétszáz tagja van, és ismert előadók ismert slágereit dolgozzák fel.